Audyt treści na stronie internetowej, jak sama nazwa sugeruje, jest zbadaniem witryny pod kątem zawartości. Treść jednym spośród najistotniejszych elementów, jaki charakteryzuje to, o czym jest Twoja strona internetowa. Więc niezwykle istotne jest, by nierzadko ją sprawdzać oraz kontrolować. Audyt treści na stronie internetowej robi się w celu identyfikacji podstron, jakie wymagają istotnych zmian treści, copywritingu, likwidacji wszelkich niespójności i duplikatów, poprzez co cała witryna może uzyskiwać kiepskie efekty w wynikach szukania.
Czym jest audyt treści?
Audyt treści to jeden spośród głównych składników content marketingu. Dzięki niemu sprawdzić można, czy publikowane na własnej stronie artykuły są cenne dla klientów oraz nas samych. Internauci wchodząc na określoną stronę oczekują, iż odnajdą na niej pełne dane na temat interesujących ich zagadnień. Należałoby już tu nadmienić o tymże, iż podawane treści muszą być prawdziwe oraz wsparte o pewne produkty, tak aby użytkownicy uznali własną witrynę za dobre źródło danych.
Łatwo wywnioskować, iż audyt SEO ma za zadanie dać danych algorytmom oraz jak najlepiej polepszyć komunikację strony z wyszukiwarkami. Wyszukiwarki to nie jedyni odbiorcy treści zamkniętych w witrynie. Strona ciekawa będzie więc często oraz chętnie oglądana. Podniesie się na niej ruch i konwersja. Więc tak istotne jest, by była dobra nie jedynie dla zespołów zarządzających działaniem wyszukiwarek, jednak przede wszystkim – dla użytkowników treści. Podczas audytu treści strona badana jest więc pod kątem jej atrakcyjności dla zwykłego użytkownika oraz odbiorcy treści.
Audyt treści na stronie internetowej
Roboty wyszukiwarki Google w sposób regularny oglądają własną stronę. Gromadzą dane na temat zawartości podstron i kierują te informacje do oceny poprzez modele szukania oraz indeksowania. Dane, zgromadzone poprzez Google, dotyczące własnej strony zmieniają się dosyć często – dla poszczególnych rodzajów stron (np. wielkie portale newsowe) takie zmiany mogą następować niemalże w czasie paru minut.
Do czego służy audyt treści?
Podstawowym zamiarem audytu treści jest tworzenie listy treści umieszczanych poprzez Twoją organizację. Audyt treści nie winien być po prostu dodatkowym składnikiem do odhaczenia na Twojej marketingowej liście spraw do wykonania. Winien pomóc Ci odpowiedzieć na ważne pytania, natomiast to przeniesie się na naprawę skuteczności Twoich postępowań marketingowych. Po wykonaniu audytu powinieneś mieć odpowiedniejsze zrozumienie Twoich dysponowanych zasobów treści i istniejących w nich luk.