Copywriter – kto to jest i na czym polega praca copywritera? Jak zostać dobrym copywriterem?

Copywriting wbrew pozorom w wielu przypadkach bywa niedoceniany. Wydawałoby się, iż stworzenie odpowiedniego artykułu w zaciszu swego mieszkania to „bułka z masłem”. Zawód ów natomiast kryje mnóstwo niewiadomych, jakie znają tylko sami zainteresowani. Godziny siedzenia przed ekranem laptopa, częsty brak zachęty do pracy lub rozpaczliwe szukanie natchnienia. Jak się okazuje, copywriter bynajmniej nie ma lekkiego życia, a jego praca nierzadko nie wygląda tak, jak w wypadku pozostałych zawodów.

Czym jest copywriting?

Rozpocznijmy od tego, czym naprawdę jest sam copywriting. Generalnie mówiąc, copywriting jest to tworzenie artykułów oraz zwrotów reklamowych, ale również zawartości stron internetowych i akcji reklamowych. W praktyce natomiast za pojęciem copywritingu mieści się znacznie więcej. Copywriter ma za działanie stworzyć interesującą oraz perswazyjną treść, jaka nakłoni klienta do danego funkcjonowania. Musi on prócz doskonałej znajomości języka, w jakim tworzy artykuły, mieć także technologiczną wiedzę z obszaru marketingu m.in. odnośnie pozycjonowania treści. Należałoby natomiast pamiętać, iż praca copywritera, nie jest dziennikarstwem.

Cechy dobrego copywritera

Jakie cechy ma doskonały copywriter? Niewątpliwie osoba na takim stanowisku musi mieć łatwość w wyrażaniu myśli oraz tak nazywane „lekkie pióro” – końcu słowo jest jej urządzeniem pracy. Potrzebna jest także dobra znajomość języka, w jakim tworzone są teksty, by artykuły były tworzone w zrozumiały sposób. Prócz tego copywriter musi wykazywać się wyobraźnią, wiedzieć jak ważna jest siła perswazji oraz mieć umiejętność z obszaru marketingu i SEO. Jednakowo istotne jest błyskawiczne oraz dobre szukanie danych.

Zawód copywriter. Jak zostać copywriterem?

W Polsce nie istnieją szkoły ani uczelnie kształcące w zawodzie copywritera. Prawdę mówiąc do robienia tego zawodu w ogóle nie jest konieczne wykształcenie kierunkowe. Z pewnością łatwiej jest osobom po filologiach – polskiej czy innych, jednak nie jest to warunek nieodzowny. Copywriterzy znajdują zatrudnienie w instytucjach reklamowych, spółkach zajmujących się PR, serwisach informacyjnych. Ich usługi mogą być oferowane w oparciu o umowę o pracę czy umowę o dzieło lub zlecenia.

Co muszę potrafić, aby zostać copywriterem?

W pracy copywritera na niewiele zdadzą się zdolności uzyskane przy okazji pisania wypracowań szkolnych. Każdy, kto pragnie nauczyć się zawodu oraz zostać zawodowym copywriterem, musi liczyć się ze zmianą stylu myślenia oraz poznaniem warsztatu. Copywriting to rzemiosło oraz działa znajomość działających w świecie promocji formatów copywritingowych.

Dodaj komentarz