E-mail marketing – jak tworzyć wiadomości, by nie trafiały do spamu?

E-mail marketing z roku na rok zyskuje na popularności. Nie jest tajemnicą, że większość naszych klientów korzysta z poczty elektronicznej, a cykliczne przypominanie im o naszej ofercie może zwiększyć ruch na naszej stronie, a co za tym idzie, stworzyć nowe okazje do sprzedaży asortymentu. Jednak ze względu na tysiące reklamowych wiadomości, które każdego dnia otrzymujemy od przeróżnych firm, mechanizmy kontrolujące jakość wiadomości coraz częściej kierują nawet te wartościowe reklamy do folderu SPAM. Co zrobić, by nasze wiadomości zawsze pojawiały się w skrzynce głównej naszych klientów? 

Wiadomości, które nie trafiają do spamu – wskazówki dotyczące e-mail marketing

Jeśli zależy nam na ciągłym kontakcie z klientami za pośrednictwem e-mail marketingu, musimy stosować się do kilku dobrych praktyk, które zbudują w oczach konsumentów zaufanie oraz wizerunek marki, która wiadomościami dostarcza nie tylko bezużyteczną reklamę, co wartość dodaną. Co zrobić, by e-mail marketing był skuteczny i efektywny? 

Przede wszystkim postawmy na jakość naszych wiadomości. Treści powinny być przemyślane, wartościowe i unikalne. Wykorzystajmy grafiki, filmy oraz ciekawe teksty, unikając powtarzalności. Pamiętajmy o tym, by baza mailingowa była możliwie jak najbardziej aktualna. Nie wolno zapomnieć o ciągłym testowaniu odczytu wiadomości na różnych przeglądarkach, w różnych programach pocztowych, a także na różnych urządzeniach. Jeśli nie zwrócimy uwagę na odpowiednią responsywność naszego e-mail marketingu, możemy niepostrzeżenie zamknąć sobie potencjał klientów, którzy korzystają na co dzień ze smartfonów.

Jakie błędy powodują kierowanie twoich wiadomości do folderu Spam?

Niepoprawna i słabo zarządzana baza klientów e-mail marketingu to największy błąd, który powoduje problemy z odpowiednim ukierunkowaniem naszych wiadomości. Nie bez znaczenia ma też reputacja naszej strony, a w szczególności domeny i jej konfiguracji. Wiadomości powinny być nacechowane indywidualnymi i dostosowanymi do odbiorcy treściami. Jeśli będziemy tworzyć uniwersalne i bezosobowe wiadomości, większość czytelników szybko oznaczy je jako SPAM, co dla nas jest jednoznaczne z utratą klienta. 

Narzędzia do e-mail marketing – czy warto z nich korzystać? 

Dobrym pomysłem na usprawnienie procesów związanych z e-mail marketingiem jest zadbanie o skuteczne narzędzie, które ułatwi nam dotarcie do klientów ze względu na ich preferencje, zainteresowania, wiek czy płeć. Takie narzędzia personalizują wiadomości e-mail, zarządzają cyklicznością wysyłki wiadomości a także rozbudowanymi możliwościami, analizy skuteczności naszych działań marketingowych. 

Dodaj komentarz