Influencer marketing – dlaczego warto, na czym polega i jak szukać wartościowych influencerów?

Influencer marketing to jedno spośród urządzeń marketingowych, jakie od paru lat przeżywa własną drugą młodość. Media społecznościowe umożliwiają w dalszej promocji znanych postaci show-biznesu oraz tworzą kolejne gwiazdy, jakie z kolei można zatrudnić w reklamę firm. Jeżeli zamierzasz prowadzić efektywne funkcjonowania komunikacji marketingowej, nie możesz zapomnieć o influencerach.

Na czym polega influencer marketing?

Influencer marketing to funkcjonowania polegające na reklamie firmy przy współpracy z influencerami, więc osobami mającymi wpływ na decyzje zakupowe określonej części klientów. Tzw. liderzy opinii stają się wzorami w danej branży, cieszą się odpowiednią opinią oraz zaufaniem, więc polecane poprzez nich artykuły czy usługi stosowane są jako poważna rekomendacja. Lojalni fani z chęcią zaglądają na strony oraz sklepy internetowe wylansowane poprzez influencerów, dokonując na nich konwersji.

Kim jest Influencer?

Influencer to osoba prowadząca w Internecie rozmaitego typu funkcjonowania oraz uzyskująca w związku z tymże większą czy mniejszą pozycję pośród własnych użytkowników. Influencerami mogą być np. Blogerzy, Vlogerzy, Instagramerzy lub Gamerzy (Streamerzy). Uznanie oraz duże zakresy zdobywają nierzadko dzięki szerokiej wiedzy w danym temacie, pracy w określonym obszarze, jednak nie jedynie. Osoby określane influencerami mają dużą siłę działania na opinie oraz decyzje i poglądy własnych użytkowników.

Influencer marketing – czemu warto?

Influencer marketing to jeden spośród wielu koncepcji marketingu, który od niedawna cieszy się dużym uznaniem, jednak popularność tejże formy marketingu nie jest jedynym atutem. Z założenia daje zalety obu współpracującym stronom. Młodzi twórcy mają możliwość wypłynąć na większe wody, uzyskać większe zaciekawienie, dotrzeć do kolejnych użytkowników, zyskać większą siłę przebicia oraz przykuć uwagę branży. Nie mówiąc o wynagrodzeniu – dzięki któremu zdobywają środki na dalszy rozwój własnej działalności.

Ile kosztuje współpraca z influencerem?

Mamy do dyspozycji parę form rozliczania się z influencerem. Pierwszą jest, niewątpliwie, wynagrodzenie finansowe. Także, może to być program partnerski czy wymiana barterowa. Niewątpliwie, współpraca ze sławnymi influencerami jest szczególnie kosztowna – do standardowej zapłaty dochodzą wydatki prowadzenia akcji, jaka zazwyczaj ma duży obszar. Z tego względu, z usług celebrytów korzystają zazwyczaj największe spółki, dysponujące dużym budżetem. W wypadku małych influencerów czasem starczy, w zamian za opinię, dać egzemplarz własnego artykułu.

Dodaj komentarz