Jak stworzyć skuteczną ofertę handlową? Poradnik

Oferta handlowa stanowi wizytówkę Twojej firmy. Sposób, w który zostanie zrobiona i zaprezentowana klientom, ma wielki wpływ na dobre dokonanie transakcji. Jak przygotować propozycję handlową, aby po jej przeczytaniu klienci chcieli od nas kupić? Słownikowa definicja tłumaczy to słowo jako propozycję sprzedaży lub nabycia produktów czy usług, w jakiej zamknięte jest także ustalenie ważnych wymogów umowy pomiędzy stronami. W ułatwieniu propozycje handlowe można wizualizować jako katalogi artykułów z ich opisem oraz stawkami, mające zaprosić klientów do rozpoczęcia współpracy.

Oferta handlowa

Pod określeniem oferty handlowej mieści się mnóstwo określeń. Nierzadko jest to przede wszystkim zachęcenie do współpracy oraz katalog zestawu wraz z taryfikatorem. Oferta handlowa jest zatem niczym odmiennym, jak jedynie opcją sprzedaży czy nabycia produktów czy usług, jaka zarazem charakteryzuje warunki przyszłej umowy kupna-sprzedaży. Momentami, prócz wysoce przytoczonych składników, dla kupującego liczy się zdanie pozostałych spółek, jakie wcześniej współdziałały z oferentem, więc propozycja może obejmować także referencje.

Jak istotne jest zrozumienie klientów?

Zrozumienie klientów pozwoli na rozwianie wszystkich wątpliwości, jak również dopasowanie do nich wszelkich typów treści, jakie mają się sprzedawać, na przykład: artykuły reklamowe, opisy artykułów, propozycję komercyjną, teksty na stronie internetowej lub wpisy na blogu. Gdy taka treść jest niezwykle dobrana do klientów, to pozwoli na stworzenie z nimi dobrego zaangażowania oraz przekonanie ich do danego funkcjonowania.

Personalizacja oferty

Już na samym starcie oferta handlowa winna zwracać uwagę własną wyjątkowością. Niezależnie od branży oraz typu artykułów, należałoby zadbać o personalizację propozycji. Niewątpliwie, należałoby korzystać z wcześniej stworzonych wzorów czy szablonów, tymczasem dodanie logotypu klienta czy informacja o osobie z którą mamy bezpośredni kontakt, zawsze będzie dla nas kolejnym plusem. Każda oferta handlowa winna być możliwie spersonalizowana pod konkretnego klienta biznesowego.

Nasza propozycja handlowa vs konkurencja

Jak przekonać ewentualnego klienta, że to właśnie z Tobą a nie Twoim konkurentem powinien rozpocząć współpracę? Bądź wiarygodny. Pokaż, że często rozwiązywałeś podobne kłopoty, opisz, w jaki sposób osiągnąłeś sukces i odnieś się do dobrych opinii usatysfakcjonowanych beneficjentów. Zaprojektuj slajd-portfolio: zamieść tam logotypy Twoich klientów, referencje i case studies. Komunikat ów należałoby wesprzeć danymi liczbami oraz faktami.

Dodaj komentarz