Największe błędy popełniane przez copywriterów. Zobacz, na co zwrócić uwagę

Posiadacze stron internetowych nierzadko inwestują w szatę graficzną, zapominając o tym, że to oczywiście słowa są wpisywane w wyszukiwarce. Warto pamiętać, że nawet najlepiej opracowana pod względem graficznym witryna, może wykazać się nieodpowiednia, kiedy treść jest mało przekonująca. By uzyskać jak największą liczbę oglądających i wyświetlać się wyżej w wynikach wyszukiwania, należy pamiętać, że słowa muszą współdziałać z grafikami. Jedynie w ów sposób można ładnie zaprezentować propozycję oraz przedstawić własną historię. Nie jest to natomiast łatwe zadanie. Więc, jak tworzyć odpowiednie artykuły? Jakich błędów winien wystrzegać się każdy SEO copywriter?

Brak researchu – podstawowy błąd copywritera

Jedna spośród cech zawodu copywritera to stała zmienność, zarówno stylu, form, jednak także tematów. Ciężko znać się odpowiednio na wszystkim, więc by przygotować wyjątkowe treści, obowiązkowo należy zrobić odpowiedni research. Niestety wielu copywriterów lekceważy ów etap oraz zabiera się do pisania trochę po omacku. Dzisiaj w dobie Internetu, kiedy sprawdzenie każdego zadania zajmuje parę sekund, wciąż zdarzają się autorzy treści, jacy tworzą artykuły jedynie na bazie podanych wyrażeń kluczowych, nawet nie przeglądając, co znajduje się na stronie klienta.

Błędy językowe – czyli niepoprawna stylistyka

Artykuły mające błędy językowe są niezwykle źle odbierane przez czytelników. Należy zadbać o to, by wszelkie treści były dobre zarówno pod kątem interpunkcji, jak również pisowni. Programy do edycji artykułów nie poprawiają wszystkiego. Do bycia doskonałym copywriterem nie trzeba mieć studiów polonistycznych, jednak należy znać podstawowe reguły ortografii, interpunkcji i stylistyki. Nikt, kto robi wiele błędów językowych nie zostanie nigdy zawodowym copywriterem.

Niedopasowanie języka do charakteru strony

Potrzeba zapewnienia klienta o wyjątkowości konkretnego artykułu lub usługi doprowadziła do sytuacji, w jakiej copywriterzy ubiegają się w wyciąganiu ze słownika specjalistycznych wyrażeń regulujących proste rzeczy. Pragną zaskakiwać klienta nowatorstwem wyjść oraz technicznym rozwojem. Jednak zwykły człowiek zwykle nie jest zainteresowany przemądrzałą gadką, ale określeniem funkcjonalnych właściwości tego, w co inwestuje. Odmiennym kłopotem jest także przekraczanie granicy pomiędzy bezpośrednim przekazywaniem klientowi danych oraz budowaniem z nim poprzez to bliższej relacji natomiast nieprofesjonalnym, kumpelskim slangiem.

Niestosowanie się do briefu

Niezależnie od tego, czy mowa o słowach kluczowych, ilości znaków, lub niepowtarzalnym podejściu do tematu, jakiego potrzebuje klient, brief musi być dla copywritera codziennym punktem nawiązania, podczas pracy nad tekstem. Niewątpliwie należy pamiętać o tym, aby nie przesadzać. Nie należy obciążać artykułu wyrażeniami kluczowymi, jednak niedozwolona jest także sytuacja, że słowa z listy nie zostały wykorzystane w treści.

Dodaj komentarz