Pinterest – co to jest i kiedy warto zacząć działać na Pintereście?

Nie od dziś wiadomo, że Internet to olbrzymie źródło informacji. Niezależnie od dziedziny życia, gdy potrzeba jakiejkolwiek inspiracji, najłatwiej wpisać szukaną frazę i przeglądać strony, aż znajdzie się coś, co wpadnie w oko. Najlepiej jednak, kiedy nie trzeba marnować czasu i wszystko znajdzie się w jednej aplikacji. Wtedy do akcji wkracza Pinterest.

Czym jest Pinterest i do czego służy?

Najprościej mówiąc Pinterest to wyszukiwarka pomysłów. Jest ich tak wiele, że z pewnością każdy znajdzie to, czego szuka. Jego niewątpliwą zaletą jest możliwość zbierania i przechowywania znalezionych informacji oraz ich uporządkowanie. Dzięki temu nie ma konieczności zapisywania zdjęć znalezionych w sieci na komputerze, czy też urządzeniu mobilnym. Dodatkowo, oprócz zachowania wyszukanego obrazu na Pintereście, mamy możliwość skorzystać z linku, który prowadzi do pożądanych materiałów.

Co to są Piny?

Wszelkie filmy, zdjęcia, pliki, które razem z linkiem użytkownik chce zachować na tablicy noszą nazwę Pinów. Każdy z takich Pinów można odpowiednio opisać lub nadać mu tytuł, a także opatrzyć hashtagiem. Zdarza się, że czyjeś inspiracje są niebanalne i niezwykle interesujące. Chcielibyśmy być na bieżąco z nowymi Pinami, wrzucanymi przez danego użytkownika. Wówczas przydatną funkcją jest obserwowanie tablicy tej osoby, a dzięki powiadomieniom żadne nowe pomysły nie zostaną przez nas pominięte. Zachowanymi materiałami można się również podzielić ze znajomymi, przesyłając je drogą mailową lub poprzez media społecznościowe.

Czy Pinterest może stać się pomysłem na promowanie własnego biznesu?

Oprócz wyszukiwania pomysłów w interesujących dziedzinach oraz rozwijania swoich pasji, przy odpowiednim pokierowaniu swoich działań Pinterest może stać się narzędziem promowania biznesu. Kluczowy będzie tutaj wybór odpowiedniego konta (osobiste lub firmowe). O ile to pierwsze służy głównie do przeglądania i zachowywania wybranych treści, to drugie daje większe możliwości rozwoju i reklamy. Oprócz możliwości przypinania Pinów z własnej strony internetowej, Pinterest daje możliwość stworzenia swojego portfolio, które z pewnością przyczyni się do wzrostu rozpoznawalności i budowania własnej marki. Jak zatem zacząć działać na Pintereście? Przede wszystkim dobrać odpowiednie słowa kluczowe. Takie działanie pozwoli użytkownikom szukającym konkretnych pomysłów oraz materiałów szybciej trafić na naszą firmę. Dodając regularnie nowe Piny opatrzone linkiem do własnej strony mamy szansę pozyskać większe grono klientów i sprawić, że firma zyska na popularności, co przełoży się na zwiększenie jej dochodów.   

Dodaj komentarz