Tworzenie sklepu internetowego – od czego zacząć? Jak postawić swój sklep internetowy?

Prosty, funkcjonalny kawałek oprogramowania może uruchomić stronę internetową, która pozwala na sprzedaż produktów. Ale jak utrzymać rosnące wymagania związane z konkurencją i cieszyć stałym, regularnym dochodem? Oto instrukcje krok po kroku.

Od czego zacząć?

  1. Wybierz branżę i opracuj biznesplan.
  2. Wybierz nazwę domeny.
  3. Wybierz kreator stron internetowych e-commerce.
  4. Zaprojektuj wygląd swojego sklepu internetowego.
  5. Dodaj produkty do swojego sklepu internetowego.
  6. Skonfiguruj wysyłkę.
  7. Skonfiguruj opcje płatności.
  8. Uruchom swój sklep internetowy.
  9. Zrób dobry marketing.

Rynek ecommerce jest bardzo zróżnicowany. Nawet dzisiejsi giganci, tacy jak Amazon, zaczynali jako niszowi sprzedawcy detaliczni. Zrób research na temat nisz ecommerce, aby zidentyfikować swój obszar zainteresowania.

Przeprowadź analizę SWOT

SWOT to skrót od Strengths (mocne strony), Weaknesses (słabe strony), Opportunities (szanse) i Threats (zagrożenia). Jest to prosty, ale skuteczny sposób na ocenę różnych nisz i pomysłów na produkt.

Na przykład, załóżmy, że chcesz rozpocząć działalność związaną z CBD:

Mocne strony: Rosnące zainteresowanie, wysoki popyt konsumencki, wiele pionów produktowych, osobista wiedza w zakresie CBD.
Słabe strony: Wiele szarych stref regulacyjnych, ograniczenia w wysyłce, trudna ekspansja transgraniczna.
Szanse: Niewykorzystany rynek napojów dla smakoszy z dodatkiem CBD, możliwość nawiązania współpracy z restauracjami (prowadzenie operacji B2B i B2C).
Zagrożenia: Niepowodzenie w pozyskiwaniu produktów przyjaznych regulacjom prawnym z legalnymi certyfikatami badań, problemy regulacyjne przy sprzedaży transgranicznej.

Jak postawić swój sklep internetowy? Znajdź luki w branży

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wszystkie dobre nisze e-commerce są zajęte. Ale to nie jest prawda.

Z ukierunkowanych badań, można odkryć niespełnione potrzeby konsumentów, nawet w popularnych kategoriach produktów. Na przykład, zabawek jest pod dostatkiem. Ale niektórzy rodzice są zaniepokojeni narażaniem dzieci na kontakt z niebezpiecznymi związkami chemicznymi.

Aby znaleźć luki na swoim rynku docelowym, sprawdź:

  • media społecznościowe – przeanalizuj obawy, skargi i prośby o rekomendacje, wyrażane przez Twoją grupę docelową;
  • Google Trends – porównaj i zestaw ilość wyszukiwań dla różnych typów produktów w czasie;
  • przyjrzyj się bestsellerom na Amazon i eBay – przeczytaj recenzje i sprawdź, czego brakuje kupującym lub na co się skarżą.

Przeanalizuj personę swojego klienta

Najlepsze pomysły na produkty e-commerce rodzą się na przecięciu potrzeb, preferencji i zainteresowań wśród grupy docelowej. Stwórz zestaw idealnych personalizacji klientów, wypełnionych danymi:

  • Dane demograficzne – wiek, lokalizacja, zawód, dochód
  • Dane psychograficzne – zainteresowania, wartości, przekonania, zmagania i aspiracje.
  • Dowiedz się więcej o personach nabywców.

Wybierz odpowiedni model biznesowy

W ramach badania klientów, powinieneś również zwrócić uwagę na to, w jaki sposób i gdzie Twoi odbiorcy kupują produkty oraz jaki byłby najlepszy sposób dotarcia do nich.

  • B2B ecommerce – czy widzisz siebie sprzedającego więcej hurtownikom, detalistom i nabywcom biznesowym?
  • B2C ecommerce – a może wolisz sprzedawać swoje produkty bezpośrednio konsumentom?
  • Sprzedaż na rynkach internetowych – popularne rynki, takie jak eBay, Amazon czy Etsy, zapewniają dostęp do różnych grup odbiorców.
  • Dropshipping – model ten przekazuje zadania związane z realizacją zamówień stronie trzeciej, dzięki czemu sam nie posiadasz żadnych zapasów.
  • DTC – model biznesowy typu direct-to-consumer eliminuje pośrednika (sprzedawcę detalicznego wielu marek lub hurtownika).

Dodaj komentarz