Content marketing – co to jest? Jak tworzyć wartościowe treści?

Content marketing to strategiczne podejście marketingowe skoncentrowane na tworzeniu i dystrybucji wartościowych, istotnych i spójnych treści w celu przyciągnięcia i zatrzymania jasno zdefiniowanej grupy odbiorców, a w efekcie napędzania zyskownych działań klientów.

Treści to teksty, zdjęcia, filmy itp., które będą publikowane online lub za pomocą bardziej tradycyjnych metod, takich jak artykuły prasowe lub biuletyny. Kiedy już zdecydujesz się na rodzaj treści, które chcesz stworzyć, możesz wybrać najbardziej odpowiedni sposób ich publikacji. Na przykład, możesz chcieć napisać bloga, który pojawi się na Twojej stronie internetowej, możesz chcieć umieścić krótkie informacje na twitterze lub stworzyć filmik na You-tube. Jednak wybór odpowiedniej platformy najlepiej jest dokonać po stworzeniu treści z myślą o konkretnej grupie klientów. Musisz skupić się na trafności i jakości tego, co tam umieszczasz. Platformy takie jak Facebook nie sprawią, że automatycznie zwrócisz na siebie uwagę. Treści muszą być naprawdę dobre.

Content marketing dzisiaj – jak tworzy dobre treści?

Dziś content marketing jest – przynajmniej dla większości firm – integralną częścią strategii marketingowej i nie może być już traktowany jako rozrywkowy trend. Czy to poprzez storytelling, czy poprzez wpis na blogu, infografikę – kluczem jest oferowanie wartości dodanej. Dobry content marketing budzi pozytywne skojarzenia z własną marką i w dłuższej perspektywie zwiększa jej świadomość.

Tańszy i skuteczny

Decydująca zaleta: kosztuje znacznie mniej niż klasyczny marketing, ale może wygenerować trzy razy więcej leadów. Ponadto, dla większości użytkowników jest to preferowany sposób pozyskiwania informacji o firmie. Siedemdziesiąt procent ludzi woli dowiedzieć się czegoś z artykułu niż z reklamy. Postaraj się stworzyć coś oryginalnego. Upewnij się, że jesteś ostrożny w kwestii praw autorskich, jeśli chcesz wykorzystać pomysły z innych miejsc.

Na koniec, oto kilka pomysłów na formaty, które możesz wypróbować:

  • Wywiady z klientami lub ekspertami w Twojej branży.
  • Pytania i odpowiedzi lub często zadawane pytania (FAQ).
  • Infografiki pokazujące ciekawe statystyki.
  • Zdjęcia przed i po.
  • Przydatne przewodniki lub szablony.
  • Filmy instruktażowe.

Buduj lojalność wśród klientów

Zorientowane na grupę docelową treści, które informują, doradzają i bawią lub inspirują, są niezbędne w umysłach decydentów i marketerów. Rozumiejąc to, łatwo zrozumieć, że content marketing jest jedną z ulubionych metod marketingowych w komunikacji cyfrowej, i słusznie. Dostarczając internautom wartościowych treści na każdym etapie ich podróży i zaspokajając ich potrzeby, firmy pozyskują nowych klientów – i budują lojalność tych obecnych.

W końcu ten, kto znajdzie odpowiedzi na swoje pierwsze pytania na pierwszej stronie, prawdopodobnie wróci. Lojalność buduje się na długo przed zakupem. Klient bada, planuje i odkrywa, zanim dokona zakupu. Giganci rynku, tacy jak Amazon i Google, rozumieją, jak działa lojalność klienta. To nie przypadek, że ich wpływ jest ogromny, a zaufanie konsumentów odpowiednio wysokie – zwłaszcza jeśli chodzi o decyzje zakupowe.

Dodaj komentarz